Op zondag 19 januari vond de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van CD&V Knokke-Heist plaats. Voor de 130 aanwezigen bevestigde een enthousiaste minister Benjamin Dalle dat de lokale Jeugdclub ’t Verzet de komende 4 jaar een subsidie van 76.800 euro zal ontvangen om de werking te ondersteunen.

Met de middelen krijgen de Vlaamse jeugdhuizen en het Vlaamse jeugdwerk een stevige financiële impuls. “Voor de eerste keer worden middelen vrijgemaakt voor de volle vier jaar,” aldus Dalle “We willen hen hiermee financiële zekerheid bieden en verlossen van administratieve overlast. Zo moeten ze niet langer bezig zijn met subsidiedossiers te schrijven, maar doen wat ze het best doen: jongeren versterken.”

Bij de jeugdhuizen kwamen projecten in aanmerking die focussen op het stimuleren van ondernemerszin, het stimuleren van artistieke expressie en het bevorderen van de sociale cohesie tussen het jeugdhuis en de omgeving. “Jeugdhuizen zijn geen eilanden,” aldus Benjamin Dalle. “Ze vervullen een essentiële rol in de samenleving maar ook binnen een gemeenschap en omgeving. Daarom willen we hen ook versterken met deze krachtige financiële boost. Zij weten als geen ander wat er leeft binnen de jongerengemeenschap en kunnen jongeren het best ondersteunen.”

Minister Dalle is afkomstig uit Damme en gaf nog mee dan hij als tiener z’n eerste vakantiejob in Duinbergen deed. Hij komt nog steeds graag naar onze kustgemeente.