Zoals veel mensen vernam het bestuur van CD&V Knokke-Heist vandaag helaas dat burgemeester Graaf Leopold Lippens op 79-jarige leeftijd overleden is ten gevolge van een chronische ziekte. Wij zijn Graaf Leopold Lippens dankbaar voor wat hij de afgelopen 50 jaar (42 jaar als burgemeester en daarvoor 8 jaar als schepen) voor Knokke-Heist heeft betekend.

Graaf Leopold Lippens laat drie kinderen (Valery, Julie en Justine) en 4 kleinkinderen (Léon, Julian, Yann en Zoé) achter. CD&V Knokke-Heist betuigt aan de familie hun christelijke deelneming.

Schepen Anthony Wittesaele:

Visionair, charismatisch leider, familieman, recht voor de raap en heerlijk excentriek maar bovenal een burgervader in de warmste zin van het woord.
De erfenis van burgemeester Léopold Lippens kan moeilijk overschat worden. Zoals hij zo graag zei, creëerde hij een dorp van Asterix voor “zijn” inwoners en bezoekers midden een wereld vol “Romeinen”. Wat was het een onvergetelijke ervaring en een groot voorrecht deel te hebben mogen uitmaken van zijn schepencollege.
Sterkte aan zijn familie en vrienden.
Dank U voor zó veel moois, burgemeester. RIP.

Schepen Philippe Vlietinck:

Vandaag is onze geliefde burgemeester overleden, een enorm verlies voor onze gemeente. Het was een eer en voorrecht om met hem te mogen samenwerken. Oneindig bedankt voor al hetgeen hij voor Knokke-Heist heeft gerealiseerd. Oprechte deelneming aan de beproefde familie.

Gemeenteraadslid Bert De Brabandere:

Veel van hem geleerd.
Veel kansen van hem gekregen.
Wat zullen we hem missen in zijn gemeente Knokke-Heist.
Dankbaar voor zijn buitengewone visie en werk voor onze badstad.
Sterkte aan de familie en vrienden.

Gemeenteraadslid Fabienne Maes:

Onze burgervader -"uw dienaar" zoals hij vaak zei- is niet meer... Een icoon, een boegbeeld met een buitengewone visie, een merkwaardig man, ook niet verlegen om een grap.
Dankbaar en vol respect. Een groot gemis voor ons mooie Knokke-Heist.
Oprechte deelneming en sterkte aan zijn familie en vele vrienden.

Nationaal voorzitter en Burgemeester van Damme Joachim Coens:

Het was altijd een fijne samenwerking met collega Leopold Lippens van de buurgemeente”, zegt Coens, Burgemeester van onze buurstad Damme. “Visionair en totaal toegewijd aan zijn gemeente. Veel sterkte aan de familie en de inwoners. Dank je wel burgemeester Leopold Lippens.”