De lokale CD&V Knokke-Heist schaart zich volledig achter haar nationale voorzitter Joachim Coens in de regeringsonderhandelingen.

63 procent van de CD&V-leden wil dat de volgende federale regering een Vlaamse meerderheid heeft, zoals de partijtop al weken en maanden vraagt. Voor voorzitter Joachim Coens is het een hart onder de riem dat de partijlijn breed gedragen wordt door de basis. Dat is het resultaat van de ledenbevraging die CD&V afgelopen weekend hield en waarop goed 7.000 leden antwoordden.

Schepen Anthony Wittesaele bevestigt: "We merken dat ook de meerderheid van onze lokale bestuursleden de beslissing bevestigt om voor een Vlaamse meerderheid te gaan".

Afdelingsvoorzitter Michael Muyllaert vult aan: "Het is een goede zaak dat Joachim Coens de leden actief betrekt met deze bevraging".

"Alle democratische partijen die willen werken aan een regering moeten daartoe de kans krijgen. Op die voorwaarde wil CD&V aan tafel komen, met duidelijke prioriteiten: Enerzijds: Rechtvaardige fiscaliteit, koopkracht en pensioenen. Anderzijds: Toegankelijke en betaalbare zorg, dicht bij jou" klinkt het nog bij Schepen Philippe Vlietinck.