Soms stellen wij ons de vraag : Waar is de Diplomatie gebleven die ons decennia van vrede en verstandhouding heeft gebracht? Hoe komt het dat onze beleidsmakers zo moeilijk kunnen samenwerken naar een gemeenschappelijk doel?

De constructieve diplomatie in onze – verre en dichte - wereld staat de laatste jaren onder druk met de oorlog in Ukraine als meest droevig en mensonwaardig voorbeeld. Maar vergeten wij niet Syrië; oorlogen in Afrika; de spanningen tussen Amerika met Rusland en China; maar ook de interne verschillen binnen onze Europese Unie en in ons eigen België en Vlaanderen!

Ere-Ambassadeur Johan Swinnen is dan ook “ De” man om ons hierover te onderhouden. Johan is lid van de Christen Democratische Senioren Knokke – Heist. Hij heeft een uitzonderlijke loopbaan als Ambassadeur in Den Haag, Madrid, Congo en Rwanda ( waar hij Ambassadeur was bij het uitbreken van de genocide in 1994).Hij is nog steeds Voorzitter van de Vereniging voor Internationale Relaties en blijft dicht betrokken bij de promotie van Duurzame Ontwikkelingsdoestellingen. Wij zijn dan ook uitermate tevreden dat hij hierover komt spreken.

De agenda voor vrijdagavond 18 november, 2022 is als volgt:

• 19:30 : Welkom ( Zaal A.1.1. in CC Scharpoord)
  • 19:45 uur – 21:30 uur : Voordracht door Johan Swinnen, gevolgd door een interactieve discussie.
  • 21:30 uur – 22:30 uur : Drink aangeboden door het Bestuur in CaféCultuur ( CC Scharpoord)

Alles is gratis. Wij vragen wel om Uw aanwezigheid te bevestigen, hetzij via : willy@wdelvaux.com hetzij bij één van de Bestuursleden..

Hopelijk tot dan!

Namens het bestuur van de christendemocratische senioren Knokke-Heist