Binnenkort start de vernieuwing van de doortocht door onze deelgemeente Heist. De Elizabetlaan wordt samen met het Heldenplein en Vissershuldeplein omgevormd tot een wandelboulevard.

Bekijk de reportage van Focus-WTV met oa. onze schepen Philippe Vlietinck via https://www.focus-wtv.be/nieuws/heist-ondergaat-metamorfose

Het gaat om één van de grootste infrastructuurwerken die in Knokke-Heist op stapel staan. De gemeente trekt er 20 miljoen euro voor uit. De werken zullen vijf jaar duren. De plannen werden vandaag voorgesteld tijdens een informatiemarkt in Zaal Ravelingen.

GROENE WANDELBOULEVARD
Het Heldenplein en het Vissershuldeplein worden verbonden met groene wandelboulevard. Om dat mogelijk te maken worden de rijstroken op de Elizabetlaan teruggebracht van vier naar twee. Het Heldenplein wordt volledig heraangelegd en onder het plein komt er een rotatieparking voor kortparkeren. Ook het Vissershuldeplein krijgt een make-over.

ICONISCHE LANDMARK
Rechtover het Heldenplein komt een driedelig woontorencomplex van het gerenommeerde Rotterdamse bureau Neutelings Riedijk Architects. Het moet een iconisch landmark worden voor Heist. De zone rondom de drie volumes zal als plein aangelegd worden. Op de gelijkvloerse verdieping is ruimte voor horeca en lokale handel.

TENTOONSTELLING IN TOERISMEKANTOOR HEIST
In het infokantoor van de dienst Toerisme in Heist komt een permanente informatiestand rond deze ingrijpende werken.

doortochtheist

2