Op het strand van Knokke-Heist kunnen de kustredders, de politie, de brandweer, de medische hulpdiensten voortaan terecht in de reddingspost van de toekomst. Het gaat om een multifunctioneel gebouw met een uitkijkpost van waar uit je de hele strandstrook in het oog kan houden. Het project is ook uniek wat de architectuur betreft. Het gemeentebestuur van Knokke-Heist investeerde ruim 1 miljoen euro in de nieuwe hoofdreddinsgpost.

Anthony Wittesaele, schepen van toerisme, strand en dijk bevestigt dit: onze nieuwe hoofdredders- en veiligheidspost is een landmark en kunstwerk. Het is nog in afwerking en zo dadelijk zijn wij klaar voor het strandseizoen 2019 !

Het gebouw is bestand tegen weer en wind, maar er is meer. Er is plaats om gewonde strandgasten de eerste zorgen toe te dienen en verloren gelopen kinderen op te vangen. Camera's houden alles in het oog en een mast op het kraaiennest garandeert een prima radiocommunicatie.

Het contrast met de oude hoofdreddingspost is groot zegt ook Eric Wybo, hoofdstrandredder in Knokke-Heist:

Voor de veiligheid van onze badgasten hier in Knokke-Heist hebben we hier 130 redders en 30  eerstehulpverleners. Daarom is dit nieuwe gebouw zeer belangrijk voor de coördinatie.

reddingspost