Carpoolen, fietsen,... iedereen weet ondertussen hoe we het verkeer kunnen vereenvoudigen en veiliger maken. Op het einde van de rit, nemen veel mensen nog steeds gewoon hun eigen wagen en dat is jammer. Deze week willen we met CD&V Knokke-Heist de mensen aanzetten om toch een inspanning te doen en groener verkeer een kans te geven. Vooral ouders die hun kinderen naar school brengen, willen we overtuigen van een gezonder en groener transport.

Deze week mailen we de directies van alle scholen uit Knokke-Heist met enkele concrete ideeën om de verkeersveiligheid te verhogen.Het gemeentebestuur levert ondertussen vele inspanningen om de veiligheid te bevorderen en heeft op zowel korte als lange termijn een stevig mobiliteitsplan. We willen daarom geen verkiezingsblabla verkopen maar u vragen om met onze concrete ideeën aan de slag te gaan. Gewoon doen. Want met kleine daden, maakt u het verschil.

Deze week promoten we de carpool-app https://www.carpool.be/nl/common/app/index bij ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen. Via de app kan je gemakkelijk ritten zoeken of aanbieden en op die manier gemakkelijk carpoolen. Ongetwijfeld bent u via soiale media in contact met andere ouders en is de stap om met mensen die u reeds kent/vertrouwt af te spreken voor het vervoer van uw zoon/dochter. Geef het een kans!

Daarnaast willen we met CD&V Knokke-Heist niet heilig doen. We gaan ook niet élke dag met de fiets en zijn zeker niet het perfecte voorbeeld. We proberen wel om het meer te integreren in het dagelijkse leven. Zo engageren de bestuursleden zich om deze week naar school te fietsen. U leest er vanaf 7 oktober alles over op de facebookpagina van CD&V Knokke-Heist.

Meer mobiliteitsideeën van CD&V kan je hier vinden.